Dag 9 - dinsdag 10 september + Dag 10 - woensdag 11 september - Jasper

11 september 2019 - Jasper, Canada

Dag 2 in Jasper

Vanmorgen gaan ontbijten in een gezellige bistro in Jasper i.p.v. in het hotel.

Daarna op wandel langs de Jasper Discovery Trail.  Dit wandelpad vertrekt van aan de spoorweg, waar veel en lange goederentreinen rijden, zo verder het bos in om dan, na serieus klimmen en dalen, terug in de bebouwde kom van Jasper aan te komen. Toch weer zo’n 7 km op de wandelteller.

We hebben wel een kakje van een wild dier gezien, maar het beestje zelf was al weg😄

Wat we wel gevonden hebben langsheen het pad, waren 4  geocaches

Dag 3 in Jasper

Gezien we vroeg op pad moesten, hadden we besloten om wat koffiekoeken, die we gisteren gekocht hadden, op te eten op onze kamer.

Vandaag stond er een rondvaart op Lake Maligne op het programma. De weg naar het vertrekpunt van de boten loopt langs een prachtig landschap.

Niet alleen het zicht op de Rockies was de moeite maar we werden ook nog verrast door 2 elanden langs de weg !

Om 9u30 vertrok onze boot voor een rondvaart op het meer met een bezoek aan Spirit Island. Onze gids gaf ons ondertussen deskundige uitleg over het ontstaan van de Rocky Mountains en de gebruiken van de oorspronkelijke bewoners enz.

Terug aan wal hebben we onszelf getrakteerd op wafel met fruit als middagmaal.  Zo hadden we weer terug energie om de Mary Schaffer wandeling te doen.  Deze dame ligt mee aan de oorsprong van de ontdekking van dit meer.

Op de terugweg naar het hotel hebben we nog een tussenstop gemaakt aan Lake Annette.  Een minder groot meer maar daarom niet minder mooi met een mooi aangelegd wandelpad rondom.

En als laatste verrassing van de dag zagen we een groep vrouwtjes van de wapiti langsheen de Athabasca rivier 😉

Morgen rijden we richting British Columbia en komen we ook in een andere tijdzone aan.

1. Leon en wieza:
    12 september 2019
    jullie zullen er weer een mooie reis gemaakt hebben met veel herinneringen voor later.
    heel veel groetje van leon en wieza
  2. Bob en Greetje:
    12 september 2019
    Hebben jullie nu zoveel geluk of hadden wij tegenslag? Jullie hebben op die paar dagen al meer wild gezien van dichtbij dan wij tijdens al onze wandelingen en rondritten op die drie weken!
    Maar we zijn niet jaloers hoor, het is jullie zeker en vast gegund! Zolang jullie zulke prachtige foto's op de reislogger blijven zetten, zijn wij ook gelukkig.
    Happy foto-safari !!!
  3. Yolande meert:
    12 september 2019
    weeral mooi hé ! is het niet té vermoeiend - al die wandelingen - op de duur ?
    maar jullie genieten ervan, dat is het voornaamste !!
    dikke knuf
  4. Karine De Proost:
    12 september 2019
    Is die derde foto het eland dat je gezien hebt.........

mooie foto's en mooie plaatsen waar jullie komen,

groetjes
  5. Simonne van camfort:
    12 september 2019
    Prachtige natuur en omgeving,wij volgen jullie op de reisblogger.vele groetjes van op het einde,zalles is zo goed mogelijk hier.jean en simonne
  6. De Proost Emiel:
    12 september 2019
    Weer een reeks mooie foto's van de prachtige natuur in Canada, zo kunnen we hier mee genieten van jullie fantastische reis.
  7. 13 september 2019
    Schitterend 🤩