Dag 8 - maandag 9 september - Columbia Icefield-Jasper

9 september 2019 - Jasper, Canada

Vooraleer verder te rijden naar Jasper eerst nog een tussenstop naar de Athabasca Glacier voor een Ice Explorer Ride op de gletsjer. Het weer was wel iets minder goed dan de vorige dagen maar na een miezerige start bleef het toch droog.

Met speciale trucks met heel dikke en grote banden, die speciaal ontworpen zijn om de gletsjer niet te schaden, reden we omhoog om dan op de gletsjer zelf een wandeling te maken. Een stuk was serieus stijl met een helling van 34%. Maar het is goed afgelopen 😉

Na de middag reden we verder op weg naar Jasper met onderweg nog enkele tussenstops bij:

de Sunwapta Falls, Sunwapta betekent kolkende rivier in Indianen taal

De Athabasca Falls, gevoed door de Athabasca River en duikt 22 m naar beneden.

Na 2 dagen rijden langs de Icefields Parkway met zijn vele gletsjers en watervallen, kwamen we aan in Jasper waar we onze eerste wapiti konden spotten !

De Jasper Park Lodge waar we 3 dagen verblijven, is er eentje waar we het goed zouden kunnen wennen. Rustig aan een meer met alles er op en aan. Meer moet dan niet zijn.  Dus gaan we een beetje rust en op verkenning gaan combineren.

1. Bob en Greetje:
    10 september 2019
    Toen wij daar waren, hadden de wapitis zich beter verstopt. Wij hebben er dus nooit eentje van zo dichtbij kunnen zien, laat staan fotograferen! Schitterend...
  2. Karine De Proost:
    wohwie mooie gletsjer,

groetjes
  3. De Proost Emiel:
    10 september 2019
    Prachtige foto's, een prachtige natuur, en dan nog kunnen rijden met dat groot machien, amai......
  4. Yolande meert:
    11 september 2019