Dag 23 - dinsdag 24 september : Vancouver-Bella Coola

24 september 2019 - Bella Coola, Canada

Hallo iedereen,

We hadden in de Lodge een slechte internetverbinding, vandaar dat we de volgende reisverhalen maar eerst bij onze terugkeer in Vancouver kunnen posten :

24/9

Vanochtend vertrokken we van Vancouver naar Bella Coola met een binnenvlucht van zo’n 900 km.

Met onze auto naar de luchthaven om die daar terug in te leveren.  Hij heeft zijn taak goed volbracht en ons overal gebracht waar we moesten zijn zonder haperen en gelukkig zonder ongevallen of schrammen. Dit ook dankzij de uitstekende chauffeur.

Gelukkig waren we tijdig op de luchthaven want blijkbaar is de plaats om huurauoto’s  in te leveren niet aan de terminal van de binnenlandse vluchten van korte afstand, dus wij nog met een shuttle naar de juiste terminal.

Onze vlucht was om 13u15 en met een beetje vertraging stegen we dan toch op met een klein vliegtuig voor zo’n 20 personen maar we zaten er maar met 7 in en ook nog een piloot natuurlijk😉 het leek een grote autobus maar dan met vleugels.

Op de heel kleine luchthaven van Bella Coola stond er ons een lieve dame op te wachten om ons naar de Tweedsmuir Park Lodge te brengen waar we 3 dagen blijven en hopen om beren te zien🐻🐻

Bij aankomst werden we al direct verwend met bubbels en een kaasschotel🧀🥖🥂

Ik was nog maar aan het verhaal van vandaag aan het schrijven of we kregen al melding dat er beren op het domein waren geseind, dat noem ik nu op onze wenken bediend worden😀 gezien de veiligheidsvoorschriften die hier gelden, moesten we nog wachten om naar de gemeenschappelijke Lodge te gaan voor het avondeten 😉