Dag 11 - donderdag 12 september + Dag 12 - vrijdag 13 september - Wells Gray Provincial Park

13 september 2019 - Clearwater, Canada

Vandaag hadden we onze eerste lange autorit voor de boeg, van Jasper naar Wells Gray Provincial Park, zo’n 317 km.

Vroeg uitchecken was de boodschap, dan nog even langs Jasper om te tanken en te ontbijten en dan op weg.

Onderweg weer prachtige landschappen en zo reden we van de staat Alberta naar British Columbia. We winnen zo ook een uur in tijd en het tijdsverschil met België is nu 9 uur.

Gezien we nog wat te vroeg waren om ons aan te melden bij het volgende hotel, besloten we dan toch maar om hier in het park al wat watervallen te bezoeken.  Intussen was het serieus beginnen regenen maar de foto’s vielen toch nog mee:

The Spahats Creek Falls, het water valt over basaltische kliffen ongeveer 75 m naar beneden de Clearwater River in

Shaden Viewpoint

Dawson Falls, de Murtle River is hier ongeveer 90 m breed en het water valt 18 m naar beneden, min of meer een miniatuurversie van de Niagara Falls ...

Op de parking aan deze laatste waterval, is er een hotdog/wafel/frietkraam dat wordt opgehouden door een Belg, dus voelden we ons een beetje verplicht om een hotdog te eten🌭 wat ons heel goed smaakte want het was aan de frisse kant vandaag 😉

Op de weg vlak bij de ingang van het hotel, wat eigenlijk een ranch is, zagen we ineens drie zwarte hoopjes in een wei, maar die hoopjes bewogen en het waren drie zwarte beren die van het groene gras stonden te smullen.  Als dat geen meevaller was om de dag af te sluiten.

De eigenaar van de B&B hier lijkt dan ook nog een uitstekende kok en met de gasten hier aanwezig hadden we een lekker diner.

Dag 2 Wells Gray Provincial Park

De beren blijven ons verbazen want nog voor het ontbijt zaten ze met z’n drietjes in de bomen aan de rand van de tuin van het hotel. Iedereen in de aanslag met de telelenzen maar de beren bleven rustig zitten😉

Na een overheerlijk ontbijt, het beste tot hiertoe in Canada, gingen we op pad om nog meer watervallen te bewonderen en om ook nog wat wandelingen te doen want gisteren hadden we veel in de auto gezeten en morgen zal dat ook het geval zijn.

Dus bezochten we vandaag achtereenvolgens :

Ray Farm, een houten woning van een  pionier die ze terug in de natuur laten opgaan en dus binnen x-aantal jaren verdwenen moet zijn, met aansluitend de Alice Lake loop, een mooie wandeling door een iets vlakker landschap

Bailey’s Chute, waar er normaal deze periode zalmen te zien zijn die de rivier opgaan om te paaien maar wij hebben ze niet gezien. En daarna een stukje van de West Lake Loop

De Helmcken Falls, een mooie waterval van 141 m hoogte (de 4de grootste waterval van Canada)

Na al dat moois in de natuur van dit park, besloten we nog wat van het zonnetje te genieten en op het terras voor onze kamer wat uit te rusten.

Maar het mooiste moest nog komen, bij aankomst op de parking waren de beren uit de boom en van de appelen in de tuin aan het snoepen en konden we ze van heel dichtbij fotograferen. Als dat geen meevaller was👍🐻

‘s Avonds was er nog een lekkere maaltijd met alle gasten samen.  Er zijn hier Zwitsers, Duitsers, Fransen, Nederlanders en wij😎 dus een bont allegaartje maar de malse, gegrilde steak van de  eigen gekweekte  runderen heeft bij iedereen gesmaakt.

1. 15 september 2019
    Sprakeloos
  2. Simonne van camfort:
    15 september 2019
    Geweldig,super mooie foto's landschappen,dieren,genieten jullie maar verder.hier gaat alles rustig zijn gangetje.vele groetjes vanochtend het einde nr.18. Jean en simonne
  3. Yolande meert:
    15 september 2019
    zo mooi ! en zo dichtbij die beren !! Herman in zijn element zeker ?
    prachtofotootjes ook weer - het is daar gewoon superprachtig denk ik hé - niet té veel lekker eten hoor, je moet nog terug in het vliegtuig kunnen passen hihihii !
    nee hoor, geniet ervan ! hier was het gisteren en vandaag lekker weertje 23 a 24 gr - ik zit nu in het zonneke in de tuin de krant te lezen ! ook leuk nog zo warm !
    ik kijk al uit naar jullie volgende verhaal en wees voorzichtig met de auto daar hé !
    dikke, lieve knuf
    yolande
    xxx
  4. Vera Van Beveren:
    15 september 2019
    Bij jullie beren en wij hier in Gedinne wolven . Maar die bleef wel niet zitten , dus spijtig genoeg geen foto om te bewijzen . Geniet nog verder van de prachtige natuur . Grts
  5. De Proost Emiel:
    15 september 2019
    Werkelijk het land van watervallen beren, en mooie panorama's, we kunnen lekker mee genieten van Jullie Canadees avontuur.
  6. Bvo:
    25 oktober 2019
    Mooie reis, zijn wij aan het voorbereiden voor volgend jaar. Welke B&B zaten jullie in Clearwater?
    gr. Bas
  7. Sonia & Herman:
    25 oktober 2019
    In de Nakiska Ranch.
    Een heel mooie omgeving. Een aanrader.
    Groetjes Herman