Dag 7 - Zondag 8 september - Field-Colombia Icefield

8 september 2019 - Jasper, Canada

Al waren de weersvoorspellingen voor vandaag minder goed, toch kwam de zon er door en wij op weg van Field naar Columbia Icefield langs de Icefields Parkway.

Onderweg waren er heel wat bezienswaardigheden die we maar al te graag een bezoekje brachten:

Crowfood Glacier

Bow Lake dat op peil gehouden wordt door de Bow Glacier en waar ook de bekende Lodge Num-ti-ja staat, gebouwd door pioniers.

Peyto Lake, gevormd door een gletsjerstroom en genoemd naar Bill Peyto een gids rond de eeuwwisseling van 1900. Na een flinke klim, maar wel over een mooi aangelegd pad door de mooie natuur, konden we van boven op de berg al het moois bewonderen.

Ons verblijf voor vandaag, The Crossing Resort, ligt in het midden van de Parkway en biedt niet alleen hotelaccommodatie maar is ook voor velen een tussenstop om te tanken, te winkelen, te eten enz. Ik moet er dan niet bij vertellen dat het hier een drukke bedoening is door de vele toeristen.