Dag 6 - zaterdag 7 september - Field

7 september 2019 - Nationaal park Yoho, Canada

Dag 2 in Field

De ochtend startte mistig, wat ook een mooi effect had over het meer. Tijdens ons ontbijt konden we zien hoe de mist optrok en de bergen tevoorschijn kwamen om even later terug volop in de mist gehuld te zijn. Maar uiteindelijk won de zon van de mist en het beloofde weer een stralende dag te worden .☀️

Vandaag stonden de Wapta Falls op het programma.  Eerst een eindje langs de autostrade waar serieuze wegenwerken bezig zijn en we toch een dik half uur hebben stilgestaan. Dan een hobbelige grindweg en vanaf de parking nog een stevige stap naar de waterval maar het was de moeite waard. Deze waterval is niet zo hoog, 30,5 m, maar wel breed, 152,4 m.

Op de terugweg naar ons hotel even eerst gaan tanken want dat moet je hier doen als je een tankstation tegenkomt, ook al is het nog niet nodig, want tankstations langs de autostrade zoals bij ons, dat is hier niet en zonder benzine vallen, dat willen we niet meemaken 😛

Tussen de afrit en ons hotel zijn we ook nog even gestopt bij de ‘Natural Bridge’ . Deze natuurlijke brug is ontstaan door de wild stromende Kicking Horse rivier, die een doorgang door de rots heeft gesleten.  Gelukkig voor ons lag er ook een gewone brug om naar het natuurfenomeen te gaan kijken.

Morgen rijden we weer verder op weg naar meer van al dat moois hier😉

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bob en Greetje:
    8 september 2019
    Afgaand op de foto's en de verhalen zijn jullie duidelijk aan het doen, wat je daar moet doen: genieten van de schitterende natuur, de fauna en de flora... Hebben jullie ook niet het idee dat je ogen tekort komt als je daar onderweg bent? Dat zal er niet op beteren als jullie van Banff naar Jasper gaan. Onderweg zijn er schitterende stops, zoals trouwens in heel Brittish Columbia! Groetjes van het thuisfront, (ook van je mama, Sonja: die heb ik juist gezien. Guy had haar deze week nog op de hoogte gebracht van jullie belevenissen!).
  2. Karine De Proost:
    8 september 2019
    wohwwwww wat een mooie waterval!!!!

groetjes
  3. Yolande meert:
    8 september 2019
    knap weeral hoor ! ik denk dat je daar je ogen uit kijkt hé naar al dat moois ! hier begint het frisser te worden elke dag brrrr - nu is het nog maar 15 gr - 19u ! jullie moeten dus alles goed blijven opnemen en genieten zene !!! dikke knuf en grtjes !!xxx
  4. De Proost Emiel:
    8 september 2019
    Prachtig die waterval, maar zo zijn er daar wel meer denk ik, of vergis ik mij ? En...denk er aan niet vergeten te tanken, want daar is wel veel water, maar daar kunnen Jullie niet verder mee rijden ! !
  5. Vera Van Beveren:
    9 september 2019
    Weeral mooie beelden . Gek dat je zo ver moet gaan om ook in de fille te staan . Hier in Gedinne was het vanmorgen amper vijf graden . Brrrrr gelukkig kwam de zon er wel direct door . Grts en nog veel reisplezier . Vera