Dag 5 - vrijdag 6 september - Banff-Field

6 september 2019 - Nationaal park Yoho, Canada

Vandaag reden we van Banff naar Field, dat is maar een 90-tal km.

Vooraleer naar het hotel te rijden, bezochten we eerst de Takakkaw  Falls.  Het water komt er van 254 m hoogte.

De Yoho Pass daar naar toe loopt door het Yoho NP en had een paar stevige haarspeldbochten als verrassing, maar onze robuuste SUV en een straffe chauffeur hebben dat goed gedaan !

Even in Field zelf halt gehouden om in het plaatselijk bezoekerscentrum info te vragen over wat te doen in de streek en ook om ons een bus bearspray aan te schaffen. We moesten er maar eens een tegenkomen die wat te dicht bij komt 😉

De toegang tot onze Emerald Lake Lodge was dit keer ook speciaal, iedereen zet zijn wagen op een parking en met de shuttle wordt men naar de Lodges gebracht.

Nadat we in onze Lodge geïnstalleerd waren, zijn we rond het meer gewandeld, want nu was het nog mooi weer en daarmee was het zicht op het Emerald meer prachtig!