Dag 4 - donderdag 5 september - Banff

5 september 2019 - Banff, Canada

Dag 3 in Banff

Om onze benen nog even rust te geven, vertrokken we na het ontbijt richting Vermillion Lakes, dit is een rit langsheen 3 meren waar watervogels en wapiti’s zouden zitten maar we konden helaas enkel een paar eenden spotten 😄

Maar niet getreurd er is hier genoeg te zien en zo reden we verder langs de Bow Valley Parkway richting Johnston Canyon.  Dit is een mooie rit doorheen de bossen tot aan de ingang van de Canyon.

Na wat rondjes op de parking te hebben gereden, vonden we toch een plaats om de auto te zetten.

De wandeling door de canyon loopt over hangbruggen en wandelpaden die aan de rotswanden hangen (gelukkig vrij stevige constructies) om zo langs 2 watervallen te komen namelijk de Lower Falls en de Upper Falls.  Er is nog een derde gedeelte, de ink pots, maar we besloten toch maar de terugweg aan te vatten.

Weeral een prachtig stuk natuur !

1. Bob en Greetje:
    6 september 2019
    Wauw... Wish I was there!
  2. Raymond en Jacqueline:
    Indrukwekkend gewoon!
    We volgen jullie op de voet, alleen spijtig dat we dat niet letterlijk kunnen doen.
    Geniet nog van de prachtige natuur.
  3. De Proost Emiel:
    6 september 2019
    Zo te horen en te zien op de foto's, mooie natuur.
  4. Yolande meert:
    7 september 2019
    prachtig hoor !!! mooi land en dat is het wel waard om zo ver te reizen zeker ? grtjes en dikke knuf !!!