Dag 3 - woensdag 4 september - Banff

4 september 2019 - Banff, Canada

Eerst en vooral iedereen al bedankt voor jullie leuke reacties !

Dag 2 in Banff

Gezien het weer ons nog zeer gunstig gezind is, besloten we om na het ontbijt naar het beroemde Lake Louise te rijden.  Aan het Lake Louise Villagecenter aangekomen, bleek dat we dat niet alleen van plan waren geweest !

Er waren 2 opties om verder door te gaan naar het meer zelf, ofwel een wandeling van zo’n 5 km naar boven, ofwel met de shuttlebus.

We besloten te voet te gaan en zetten er alvast flink de pas in naar boven. Sommige stukken waren stevige kuitenbijters maar eens boven waren de inspanningen de moeite waard. Het uitzicht was indrukwekkend.

Lake Louise heeft een oppervlakte van bijna een vierkante kilometer.  De turkooisblauwe kleur is typisch aan de meren die door een gletsjer gevoed worden.  Het komt door de microscopische deeltjes die gevangen zitten in het voorjaarssmeltwater, ze absorberen alle kleuren van de regenboog, behalve groen en blauw, die dan gereflecteerd worden door de zon en zo die kleur weergeven.

Daarna nog een wandeling langs het meer met uitzicht op het Fairmont Chateau Hotel en zo hadden we onze stappen voor vandaag meer dan bereikt en besloten we dan maar met de shuttle mee terug naar de parking te rijden.

In ons hotel aangekomen, voelden we toch wel de vermoeidheid van de dag en het tijdsverschil met België woog ook nog een beetje door, dus even platte rust was zeer welkom😉

1. Eddy:
    6 september 2019
    Prachtig, Ons Ann is ook net terug van Canada.