Dag 2 - dinsdag 3 september - Calgary-Banff

3 september 2019 - Banff, Canada

Vandaag was de zon al vroeg van de partij en besloten we geen tijd de verliezen en de rit van Calgary naar Banff aan te vatten.

Vooraf zijn we eerst nog gaan ontbijten buiten het hotel bij ‘Denny’s’, onze eerste maaltijd op Canadese bodem.

De gps ingesteld op het adres van het volgende hotel in Banff en wij op weg voor zo’n 113 km.

Nauwelijks een eindje buiten Calgary en in de verte zagen we de machtige Rocky Mountains verschijnen.  Eerst nog wat in de mist maar daaarom niet minder indrukwekkend...

Voor we het National Park van Banff binnenreden, bezochten we nog het vroegere koolmijndorp Canmore.

Aan de ingang van het Banff NP was het even aanschuiven om onze Discovery Pass aan te kopen, zo mogen we een heel jaar in alle Nationale Parken van Canada rijden !

In Banff aangekomen, waren we nog wat te vroeg om in te checken in het hotel en reden we dan maar door naar het centrum van de stad om op verkenning te gaan.

Gezien het mooie weer besloten we alvast een wandeling te maken kwestie van er een beetje in te komen😉 we kozen voor een wandeling langs de Bow rivier naar de Bow Falls en Suprise Corner waar we ook een mooi zicht hadden op het Fairmont Banff Hotel (qua architectuur een mengeling van een Schots herenhuis en een Frans kasteel)

Na de terugweg op wandel naar de auto hebben we ook onze eerste geocache in Canada gevonden !

Er zullen nog wel meer foto’s volgen maar we moeten ze nog eerst even bewerken.

1. Leon en wieza:
    4 september 2019
    Geniet er maar goed van. We wensen jullie een heel mooie vakantie. Grtjs uw biljartmaat en wieza😎😎😎
  2. May en Leo:
    4 september 2019
    Mooi om julli weer te kunnen volgen. Genieten maar. Groetjes van May en Leo.
  3. Yolande meert:
    4 september 2019
    zag er al mooi uit !!! geniet er maar met volle teugen van hoor lieve vrienden !!!
  4. Karine De Proost:
    4 september 2019
    jaja dat belooft weer een hele mooie reis te worden, geniet er met volle teugen van, wij volgen jullie xxx
  5. De Proost Emiel:
    Profiteren maar........
  6. Vera Van Beveren:
    4 september 2019
    Goede middag (hier al in de vroege avond)
    Zijn al prachtige foto's en dat is nog maar het begin . Zie dat ge niet verloren loopt in het hotel hé . Volgens Roger zijn het daar allemaal zo'n hotels daar ongeveer. Heb jullie reisverhaal juist voorgelezen via de gsm aan Tante Paula . Was er alvast blij mee . De grts van ons en tot het volgende verhaal en nog een goeie cashvangst ook 🤗😁