Dag 18 - donderdag 19 september - Ucluelet

19 september 2019 - Ucluelet, Canada

Dag 3 Ucluelet

De wekker stond vroeg vandaag want we moesten al om half acht aan de steiger zijn om in te schepen en eerst was het nog een klein uurtje rijden van ons hotel naar Tofino.

Het was nog donker om te rijden en al goed dat we dezelfde weg gisteren bij daglicht al eens hadden gedaan, dat was dan meer vertrouwd want aan verlichting langs de weg, daar doen ze hier niet aan mee😉

Om acht uur vertrok ons bootje, met een welbespraakte kapitein, richting Maquinna Provincial Park waar de Hot Springs Cove gelegen zijn.

Onderweg een paar zeehonden en een arend kunnen spotten maar, helaas, geen walvissen. Na 1,5 uur konden we aanleggen en op stap langs een mooi aangelegd pad. Helemaal uit hout met veel trappen maar alweer door de mooie natuur.

Aangekomen bij de Hot Springs trokken we snel ons badpak/zwembroek aan om ons te begeven in het warme water van natuurlijke oorsprong, zo’n 50 gr C bij de bron.  Het rook een beetje naar zwavel maar het deed deugd om erin te zitten. We werden er allemaal een beetje loom van ....

Daarna terug richting aanlegsteiger waar een watervliegtuig lag te wachten om ons terug naar Tofino te vliegen. Een speciale ervaring maar toch leuk. En helaas van daarboven in de lucht weer geen walvissen te zien 😌

Daarna terug naar onze bungalow om wat na te genieten en ons voor te bereiden om morgen richting Victoria te rijden.

1. Cindy en davy:
    20 september 2019
    Wauw wat een avontuur zeg. En dan met zo'n vliegtuigje. Bangelijk! Geniet er nog van!
  2. Karine De Proost:
    20 september 2019
    zaaaaaaaaaaaaaaaalig da warm water !!!
  3. De Proost Emiel:
    20 september 2019
    Ook een hele belevenis met zo een watervliegtuig ! !
    Wat hebben Jullie nu nog niet gedaan ? We zijn weeral in blijde verwachting naar het volgende avontuur.
  4. Raymond en Jacqueline:
    21 september 2019
    Net nog eens alle foto's van jullie reis bekeken.
    Wat een pracht.
    Jullie hebben nu wel genoeg meren en watervallen gezien voor even denken wij, maar niettemin allemaal even mooi.
    Nog een prettige laatste week gewenst en tot later.
    Groetjes
  5. Yolande meert:
    23 september 2019
    een watervliegtuig ! amaaaaaaai ! genieten maar zou ik zeggen !
    hier is vandaag de herfst aangekondigd ...... 21 graden ??? maar 't zou erg gaan regenen en dat is niet zo leuk voor ons OPENLUCHTSPEKTAKEL dit weekend pffffffffff
    enfin, jullie moeten dat niet aantrekken en geniet maar verder !!