Dag 13 - zaterdag 14 september - Clearwater-Whistler + Dag 14 - zondag 15 september - Whistler

15 september 2019 - Whistler, Canada

Na een goed ontbijt, wij op weg van Clearwater in het Wells Gray Provincial Park naar Whistler ca 423 km.

De route liep langs mooie meren en rivieren en vooral langs ‘berg en dal’. Het landschap was zeer afwisselend en Herman had zijn uiterste concentratie nodig om de vele bochten en afdalingen tot een goed einde te brengen, maar ere wie ere toekomt, het is allemaal heel goed gekomen en we zijn veilig in Whistler aangekomen..

Onderweg even halt gehouden in Lillooet, een klein stadje, voor een plaspauze en de beentjes te strekken.  We bezochten dan ook maar ineens een klein museum in een voormalige kerk waar gebruiksvoorwerpen van de vorige eeuw waren tentoongesteld.

Gezien het onderweg was beginnen te regenen, zijn we na het inchecken in het hotel maar binnen gebleven en van de nood een deugd gemaakt en een was gedaan zodat onze koffers weer vol propere kledij zitten voor de tweede helft van onze rondreis😉

Dag 2 Whistler

Het regenweer dat gisteren begonnen was, bleef maar verder duren en met een paraplu van het hotel in de aanslag gingen we op verkenning in Whistler.

Eerst op zoek om ergens te ontbijten en daarna verder op pad. Het begon steeds harder te regenen maar gelukkig zijn er hier veel winkeltjes om binnen te gaan en te schuilen.

We brachten ook een bezoekje aan het plaatselijke museum waar een mooie tentoonstelling te zien was over het ontstaan van dit iets wat mondain ski-oord en ook over de Olympische Winterspelen die hier in 2010 plaatsvonden.

Hopelijk wordt het weer de volgende dagen toch wat droger want we trekken in de richting van de zee... misschien kunnen jullie wat zon opsturen, want we hebben gezien dat het in België mooi weer was en wordt😎

1. Karine De Proost:
    16 september 2019
    ja weer mooie foto's, spijtig van de regen, hopelijk word het inderdaad de volgende dagen droger, ik zal proberen wat zon naar ginder te blazen ......

groetjes xxx
  2. Yolande meert:
    16 september 2019
    tja regen is nooit leuk ! hier is het vandaag overtrokken maar we hebben een prachtweekend - wat betreft weer - achter de rug !
    amaai zoveel kilometers gereden - dan zal Herman wel flink moe geweest zijn pfffff
    maar tja een mens moet er iets voor over hebben he om mooie en speciale dingen te zien ! ik probeer ook een beetje zon op te sturen - als ze er vandaag ook doorkomt ! nog héél veel lieve groetjes en dikke knuf
  3. De Proost Emiel:
    16 september 2019
    Mooie foto's, spijtig dat het regent,we duimen voor beter weer. Proficiat voor den driver.